Video: Wealth and Power in America: Social Class, Income Distribution, Finance and the American Dream 2024
Det finns många källor till trafik för en e-handelswebbplats. Några av dem är:
- Sökmotorer
- Sociala medier
- Muntliga ord
- Konventionella medier
- Betala per klick (PPC).
Varje trafikkälla har sina fördelar och nackdelar. Jag finner det fascinerande att många e-handelsföretag upprätthåller goda vinster och tillväxt, enbart med e-handel PPC-annonser.
PPC-matrisen
De klick som du betalar för kan snabbt lägga till upp till ett stort antal.
Därför är det viktigt att få tag i matematiken som är involverad i PPC-kampanjer för e-handelsföretag. Här är några viktiga termer som du måste komma ihåg innan du förstår matematiken.
Kostnad per klick (CPC)
CPC är den kostnad som du betalar PPC-annonsnätverket, till exempel Google AdWords, för att få ett klick på din annons. Det översätter till en besökare på din e-handelswebbplats. Ofta är CPC inte ett nummer som bestäms i förväg. Annonsnätverk som Google AdWords använder en auktionsmekanism. Som ett resultat är din faktiska CPC vanligtvis lägre än den högsta CPC-inställningen.
Om du vill att dina beräkningar ska vara konservativa kan du betrakta din CPC för att vara den högsta CPC du har tillåtit. En mer exakt beräkning kan erhållas genom att ta hänsyn till den faktiska CPC som du slutar betala. Problemet med att använda den faktiska CPC är att den ändras från tid till annan. En plötslig ökning i CPC kan spåra din strategi för löner per klick.
Omvandlingsfrekvens (CR)
På grundval av din rekord ska du veta hur många besökare som slutar göra ett köp på din e-handelswebbplats. Om du till exempel upptäcker att i genomsnitt 3 besökare av varje hundra gör ett köp, är din omvandlingsfrekvens:
(3 ÷ 100) = 0. 03
Avkastning per konvertering (YPC) < Dela upp den totala vinsten, med antalet besökare som gjorde dessa inköp.
Detta ger dig din avkastning per konvertering. Vid beräkning av vinst, se till att dra av din kostnad för att skaffa de sålda varorna. Också dra av kostnader som betalnings gateway avgifter och frakt. Dra inte av fasta kostnader, som inte är direkt relaterade till kostnaden för sålda varor, till exempel din etableringskostnad. Också drar inte utgifterna för PPC-reklam.
Avkastning per besökare (YPV)
Avkastning per besökare är produkten av CR och YPC, i. e. ,
YPV = CR × YPC
Utbytet per besökare ger dig den genomsnittliga summa pengar du förväntar dig att göra per besökare på din webbplats.
PPC-lönsamhetsformeln för e-handelsföretag
Du tjänar pengar om:
CPC
För att uttrycka det på ett annat sätt är CPC det du spenderar för att få en besökare, och YPV är det du tjänar per besökare. Så länge YPV är större, tjänar du pengar.
Ett exempel
Anta att du skapar en PPC-kampanj på Google AdWords och din CPC är $ 0. 25. På grund av din erfarenhet vet du att 2% av besökarna på din webbplats gör ett köp. Så din CR är 0. 02. Antag nu att den genomsnittliga vinsten du gör per försäljning är $ 12. 5, i. e. , din avkastning per omvandling är $ 12. 5.
Vi kan se det:
CPC = $ 0. 25
CR = 0. 02
YPC = $ 12. 5
YPV = CR × YPC = 0, 02 × 12,5 = $ 0. 25
Därför CPC = $ 0. 25 = YPV
Denna situation där CPC är lika med YPV kallas breakeven. Vid breakevenpunkten gör du varken att göra eller förlora pengar.
Anmärkningar om datasättning PPC-vinst
Även om beräkningarna visar att du kommer att tjäna pengar över breakeven, bör du försäkra dig om att du är långt över breakeven så att du får en bra vinst.
- Alla variabler i beräkningen ligger inom din kontroll; åtminstone till viss del. Försök att öka din CR och YPC, samtidigt som du sänker CPC.
- Eftersom fasta företagsomkostnader inte ingår i denna beräkning, behöver de flesta små e-handelsföretag att YPV är mycket högre än CPC, ofta med en multipel av 5 eller mer.
- Slutliga tankar
E-handelsföretag är ofta förluster som gör en lång period.
Men de måste göra vinst, eller förgås. PPC-kostnader, åtminstone i början, utgör en betydande del av sina utgifter. Så effektiv PPC-hantering kan göra skillnaden mellan framgång och misslyckande.
Utforma olika delar av en restaurang
Utforma olika delar av en restaurang kan innehålla layout, det kommersiella köket, toaletter, baren och flödet av matsalen.
Utforma ett ledningskvalifikationssystem
Utforma ett ledningskvalifikationssystem är ett viktigt steg. Ju mer riktade dina ledningar är desto mindre tid kommer du att slösa bort förlorarna.
Steg för att utforma klimat Responsive Architecture
Med byggnader som bidrar nära hälften av energianvändningen i USA. , Klimat Responsive Architecture kan hjälpa till att minska antalet.